הודעה לעיתונות (22.01.2015 - 17:00)
    מפת אתר
العربية   English
הודעה לעיתונות (22.01.2015 - 17:00)
הודעה לעיתונות בדבר מכתבו של השופט ג'ובראן למשנה ליועץ המשפטי לממשלה בנוגע למניעה מנשים חרדיות להצביע כרצונן ולהתמודד בבחירות לכנסת.

​המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, גב' דינה זילבר פנתה היום - יום חמישי, ב' בשבט תשע"ה, 22.1.2015, ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המפשט העליון, השופט סלים ג'ובראן והביעה חשש כי בעקבות פרסומי אמירות של רבנים לגבי הצבעות נשים חרדיות, הם עלולים להוות "הפעלת לחץ פסולה על נשים חרדיות להימנע להתמודד לבחירות לכנסת ה- 20".
 
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט ג'ובראן העביר את מכתבה של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לעיונם של יושבי ראש המפלגות בכנסת ה- 19, לבאי כוח הסיעות היוצאות בכנסת ה- 19 ולבאי כוח המפלגות הרשומות אצל רשם המפלגות.
 
בפנייתו לראשי המפלגות מציין השופט ג'ובראן "...וכאשר הדברים הקשים מגיעים מהמשנה ליועץ המשפטי בעצמה על דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, ניתן להניח כי יש דברים בגו, והעניין נבדק טרם פנייה. ברי, כי ככול האמירות המתוארות בפנייה אכן נאמרו, לא מן הנמנע כי הן עולות לכדי עבירה פלילית בהתאם לסעיף 122 בחוק הבחירות לכנסת".
השופט ג'ובראן מוסיף כי "ניסיון להשפיע - תוך איומים - על אזרח מלבחור על-פי צו מצפונו (ואף להתמודד בבחירות), פסול באופן חמור ויש להוקיע פרקטיקה זו בכול אופן, ככול שהיא קיימת.
בהתאם לכך, אני מוצא חומרה יתרה באמור המתואר במכתבה של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ודוק; אם תוגש אלי עתירה במסגרתה יוכח כי המתואר במכתב מבוצע הלכה למעשה ונעשים צעדים למנוע מנשים חרדיות לבחור בהתאם לצו מצפונם או להתמודד בבחירות, לא אהסס לעשות שימוש בסמכויות שהוקנו לי ע"פ דין".
 
מצ"ב פנייתה של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, הגב' דינה זילבר ומכתבו של השופט ג'ובראן לראשי המפלגות.

 

מכתב רבנים.pdfמכתב רבנים.pdf

 

הפעלת לחצים על נשים חרדיות במערכת הבחירות לכנסת ה-20.pdfהפעלת לחצים על נשים חרדיות במערכת הבחירות לכנסת ה-20.pdf