הודעה לעיתונות (20.01.2015 - 17:38)
    מפת אתר
العربية   English
הודעה לעיתונות (20.01.2015 - 17:38)
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית דחה את בקשת ח"כ זהבה גלאון, להוציא צו מניעה נגד ח"כ אורי יהודה אריאל שר הבינוי והשיכון ונגד היועץ המשפטי לממשלה​
ח"כ זהבה גלאון פנתה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון, השופט סלים ג'ובראן בבקשה למתן צו מניעה בנוגע לתכנית שיוזם שר השיכון והבינוי, ח"כ אורי אריאל להרחבת יישובים באזור יהודה ושומרון לצורך קליטת עולים מצרפת. לטענתה, תכנית זו מהווה תעמולת בחירות תוך שימוש במשאבי ציבור, ולפיכך היא בגדר פעולה אסורה בהתאם לסעיף 2א לחוק הבחירות.
 
ח"כ גלאון כותבת בעתירתה:
"מדובר בתוכית שאינה נושאת אופי זמני ואשר אינה מכורח השעה. להפך – מדובר בניסיון לייצר, במחטף של ממש, עובדות מוגמרות בשטח, מתוך מטרה לייצר תעמולת בחירות טהורה, המכוונת לקהל בוחריו של המשיב, ולכבול את ידיה של הממשלה העתידית שתיבחר בעוד חודשיים ימים".
 
כן מוסיפה ח"כ גלאון בעתירתה, כי שר הבינוי והשיכון, ח"כ אורי אריאל שלח מכתב למועצת יש"ע בדבר תכנית הרחבה נושא העתירה. לטענת ח"כ גלאון, מהמכתב עולה כי לא מדובר בתוכנית בנוגע לעולים קונקרטיים "ובוודאי שלא בעולים שהביעו רצון או נכונות להתיישב דווקא בשטחים". כן מציינת ח"כ גלאון כי "המכתב שנשלח, נושא את לוגו משרד הבינוי, והשר הפעיל את עובדי משרדו בנושא, וכי ביקש מהם להעביר לידיו תכנית עבודה בנושא".
 
בהחלטתו המפורטת קובע השופט ג'ובראן כי "לא מצאתי לנכון ליתן צו מניעה בנסיבות דנא. זאת בשים לב לעובדה כי המכתב כבר נשלח ומשכך במעשה עשוי, וכן שקידום אישור התכנית מוקפא עד מועד הבחירות. ויובהר: קיימת בעיתיות של ממש במכתב אולם, נוכח אלה, בנסיבות שנוצרו, אין מקום למתן צו מניעה".
 
השופט ג'ובראן מוסיף בהחלטתו: "כן יצוין כי לעתיד לבוא, במכתבים או פעילויות שנעשות תוך שימוש במשאבי ציבור, ואין מדובר באופן ברור בפעולה שאינה בגדר תעמולה בהתאם למבחן הדומיננטיות והנחיית היועמ"ש "מן הראוי להתייעץ עם היועץ המשפטי של המשרד הממשלתי בנוגע בדבר... אשר בשעת הצורך יביא את הנושא להכרעת היועץ המשפטי לממשלה".
 
מצ"ב החלטת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן.