הודעה לעיתונות (18.01.2015 - 18:30)
    מפת אתר
العربية   English
הודעה לעיתונות (18.01.2015 - 18:30)
נדחתה עתירת תנועת אומ"ץ נגד הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן ונגד משרד הכלכלה ושר הכלכלה, ח"כ נפתלי בנט
"הקמפיין אינו מפר את האיסור הקבוע בחוק הבחירות"

יושב-ראש ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון, השופט סלים ג'ובראן דחה את עתירת תנועת אומ"ץ נגד הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן ונגד משרד הכלכלה ושר הכלכלה, ח"כ נפתלי בנט.
 
תנועת אומ"ץ פנתה בבקשה למתן צו מניעה לפי חוק הבחירות (דרכי תעמולה), בטענה כי הקמפיין "העוסק בהגנת הצרכן ומתן קנסות על הטיית הצרכנים" הינו עברה על חוק הבחירות ודרכי תעמולה, וככלל אין מקום להשקיע כספי ציבור בקמפיינים המפארים את מעשי השלטון, ערב בחירות.
 
כאמור, דחה השופט ג'ובראן את העתירה.
 
בעתירתו קובע השופט כי "אמנם מועד הבחירות כבר "מעבר לפינה" אולם עדיין אנו מצויים חודשיים לפניו, לכך יש להוסיף הצדקה של ממש ליציאה בקמפיין דווקא עכשיו: העובדה כי רק לאחרונה התיקון לחוק ניכנס לתוקף, ולנוכח זאת קטן החשש כי המניע ליציאה בקמפיין דווקא בעת זו הוא לקיים תעמולה למען שר הכלכלה". עוד מוסיף השופט ג'ובראן בהחלטתו, כי מתגובת הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן עולה כי "הכנת הקמפיין החלה עוד בטרם הוכרז מועד הבחירות ונוכח העובדה כי הבחירות הוקדמו, ניתן להניח בבטחה כי בעת שנהגה הקמפיין (אוגוסט 2014) לא ידע איש כי בחודש מרץ 2015, יתקיימו בחירות לכנסת. נוכח אלה, לגישתי – הרכיב הדומיננטי בקמפיין הוא אינפורמטיבי ולא תעמולתי". משכך, הקמפיין אינו מפר את האיסור הקובע בסעיף 2א לחוק הבחירות.
 
מצ"ב החלטת השופט ג'ובראן.